<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d13787416\x26blogName\x3d%C2%A4+A+Place+For+My+Head+%C2%A4\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://virt-one.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://virt-one.blogspot.com/\x26vt\x3d-2076166475851349904', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

over DOS

lepas baca artikel pakkon bertajuk fresh system tu..
aku berhajat nak format gak pc aku nih..
dia nyer reason sama cam pakkon gak ler.. sumer lagging.. selerak file..
tapi bila aku pk balik aku nyer grapik kad yg dah kong ni.. hmmm..
malas plak nak format.. nanti masuk DOS nak kena agak² nak taip mende..

pc aku yg masih setia beroperasi selama hampir 5thn menggunakan:
Pentium3 processor, 933MHz, 512MB RAM.. (zaman kuno ni),
mobo Asus chipset VIA (chipset sial ni), graphic card nvidia (lagi sial)..

problem yg berlaku sudah mencecah lebih 1thn ini ialah
chipset VIA ngan grapik kad nvidia adalah musuh ketat..
bila bermusuhan maka system tidak akan menyapot driver nvidia lagi
lalu nvidia akan tinggal nyawa² ikan.. maka terhasillah paparan
DOS mode yg agak cantik di screen monitor samsung 17inch aku ni..
tapi haram sepatah tak paham.. wakaka..

aku dah pun meminjam grapik kad dari sorang member tapi
dpt spesis nvidia jugak..
try pakai bleh tahan sebln lebih jer.. pas tu lingkup jugak..
(sampai skang lom bayar ganti rugi kat member aku tu huwaaa..)
nak beli grapik kad baru rasa tak berbaloi dah la stok susah dpt..
harga pun 200++.. baik aku tukar mobo built in vga nyer je..
tapi tak berbaloi gak rasanya.. baik upgrade p4 jer..
sbb rasa tak berbaloi tu la sampai skang la aku masih bersabar pakai pc ni..
oleh itu sesapa yg ada kantau bleh dpt mobo p3 built in vga atau
grapik kad sekenhen bleh la rekemenkan kat aku..
kalau leh dpt dlm rm5-6 tu lagi bagus hahaha..

ini lah rupa paparan DOS mode pc aku..

sesapa terer sila translet..
« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

July 10, 2005 7:31 PM
Blogger virt said:
apa ko merepek daa.. tak cukup tido ke oi hahaa    

July 11, 2005 1:30 PM
Anonymous Anonymous said:
aku ngaku aku tak paham lagi..apsal kalau net lagging korang format? sebab ada spyware ker? kalau net lagging, bukan la salah pc kan, salah TMNET ler..

tapi tu fahaman aku ler.. ekekek aku pun bukan terer sangat.. coba citer sket    

July 11, 2005 7:43 PM
Blogger virt said:
wakaka D3.. ko soh pakkon sexplen kat ko lebih detail la. dia yg format pasal internet lagging.. aku format pasal sumer lagging ngan file selerak huhuhu.. kalo lepas format terasa mcm pc kita baru dilahirkan kedonia jer wakaka..    

» Post a Comment