<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d13787416\x26blogName\x3d%C2%A4+A+Place+For+My+Head+%C2%A4\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://virt-one.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://virt-one.blogspot.com/\x26vt\x3d-2076166475851349904', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

cilakak..

al-kisah pada kira² t/hari 27 july baru ni, tgh aku rancak chat ngan seku,
tetiba jer stimix aku diskonek.. aku pun cuba mengonek kembali kpd
talian jalur lebar stimix ini tetapi gagal..
naik error 678 walopun lampu signal sumer kelihatan seperti sediakala..
cubaan demi cubaan bertalu² utk mengonek stimix tetap tiada hasil..
aku try diskonek balik segala mak nenek networking yg bersambung
kpd seken pc.. delete segala sharing utk seken pc dan create balik stended
stimix dialer.. namun percubaan sehingga pukul 4ptg ini tetap hampeh!
setelah fedap dan letih akibat tensen & blom tido sejak balik keja shift mlm,
aku pun tido dulu sehingga lebih kurang pukul 8mlm..

bangun tido je trus aku try lagi mengonek stimix ni.. tak bleh jugak..
tipon stimix kastemer sebis, macam biasala mamat stimix tu suh try buat
benda² yg bodo.. suh sambung direct line tipon ke modem laa..
suh diskonek tipon laa.. suh create new dialer laa.. suh reinstall driver
network kad laa.. dan beberapa perkara tak bernas lg yg sepatutnya
hanya sesuai dicuba oleh budak sekolah darjah 3..
setelah kebosanan maka aku pun off pc dan bersiap pi keja..
pada pagi 28 july setelah balik keja, aku tipon lg kastemer sebis..
kali ni minah stimix plak suh buat benda² bodo yg sama diatas..
aku yg hampir hilang kesabaran pun bgtau minah ni bahawasanya aku
dah pun buat benda² ni smlm.. dia suh try gak utk konpem seblm diorg
nak wat repot.. katanya kalo takleh gak nnt tipon bgtau balik..
#^%$(@# sungguh!!!
sengah jam kemudian aku tipon balik, mamat lain plak dah jawab..
mamat bodo ni pun sama suh buat benda² khurafat tadi..
aku pun dgn ringan mulut terus bla bla bla bla bla bla bla blaaaaaaah..
baru la mamat ni wat repot.. pemalas sungguh!!
tak lama kemudian geng telekom tipon aku tanya apa prob..
setelah sexplain dgn ringkasnya, mamat telekom ni wat kesimpulan..
dia kata mebi modem atau network kad aku yg problem..
dlm kul 3ptg teknisyen stimix sampai umah aku..
dia suh test pakai modem dia.. ok terussss... huh!!
konpem la modem aku dah lingkup.. puas ati aku..

kan senang kalo aku tipon kali pertama tu diorg trus amik repot...
takyah buang karen aku.. inikah perkhidmatan yg cekap??
bengang tul aku ngan sebis yg tak best ni..
dan dgn itu terpaksala aku pakai dial up utk sementara waktu dengannya.
anyway sapa yg ada adsl modem lebih dialu-alukan utk menderma kpd
aku yg malang ni hehehe...
sekian dahulu dari dial up user huwaaaa..
« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

July 29, 2005 9:07 PM
Anonymous Anonymous said:
pes of all, saya nak ucapkan takziah kepada modem anda yang lingkup. Sekenli.. Streamik mmg sakkkk :(( tensennye.. asik lagging jek .. tapi canne modem ko leh lingkop :-?    

July 29, 2005 9:45 PM
Anonymous Anonymous said:
adeh gelak berdentum² aku baca posting ko nih. "bebenda khurafat" =))hadeii... camner nak stop gelak ni =))    

July 29, 2005 11:05 PM
Blogger virt said:
pakkn.. aku pun tatau camner modem tu leh lingkop.. tapi takper skang ni aku kat umah member aku mai amik modem free hahaha..
seku.. mmg bebenda khurafat per diorg tu suh buat hehehe tak gitu..    

August 02, 2005 2:30 AM
Blogger virt said:
mandai je ko ni bob.. pitnah tu huhuu    

» Post a Comment